ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ: ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Ένα απο τα μη-ιατρικά θέματα που απασχολούν τις οικογένειες είναι το θέμα της
ιδιωτικής ασφάλισης υγείας. Ιδιαίτερα τη σημερινή εποχή που το δημόσιο σύστημα υγείας
παρουσιάζει πολλά προβλήματα λειτουργίας, τεράστιες αναμονές, έλλειψη προσωπικού
και δυσκολία επιλογής ιατρού.


Πριν μπούμε στην ουσία της ανάλυσης όλοι σχεδόν οι γονείς επιλέγουν ιδιωτική
ασφάλιση για τους εξής λόγους:
1) Για να έχουν καλύτερες συνθήκες νοσηλείας, καλύτερη περιποίηση το παιδιού,
ανέσεις, γρήγορες εξετάσεις και γρήγορα αποτελέσματα.
2) Καλύτερη συνεργασία μεταξύ ιδιωτικού νοσοκομείου και παιδιάτρου που
παρακολουθεί το παιδί, με αποτέλεσμα πιο γρήγορη έξοδο απο το νοσοκομείο.
3) Δυνατότητα επιλογής γιατρού και νοσοκομείου.
4) Κάλυψη πολύ ακριβών θεραπειών, σε ορισμένες περιπτώσεις και εκτός Ελλάδας.
Εφόσον οι γονείς είναι λοιπον διαθετημένοι να διαθέσουν ένα ετήσιο ποσό περί των 2.500
ευρώ και άνω για τετραμελή οικογένεια και ολοκληρωμένη ασφάλεια, πρέπει να
ακολουθήσουν συγκεκριμένες διαδικασίες:


Α. ΕΠΙΛΟΓΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΗ ή ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΗ.
Είναι το πρόσωπο που θα σας παρουσιάσει τα προγράμματα κάθε ασφαλιστικής εταιρίας.
Δεν είναι απαραίτητο να είναι γνωστό σας πρόσωπο, αφού έτσι κι αλλιώς τα προγράμματα
ειναι συγκεκριμένα και δεν μπορεί να παρέμβει σε αυτά όπως ισως μπορούσε να γίνει σε
παλαιότερες δεκαετίες. Πρέπει όμως να ψάξετε να βρείτε κάποιον που να γνωρίζει άριστα
τόσο το τι πουλάει όσο και τον τρόπο λειτουργίας της εταιρίας στην οποία εργάζεται, κάτι
το οποίο – πιστέψτε με- δεν είναι δεδομένο για όλους.
Αφού λοιπόν επιλέξετε κάποιον, επιλέξτε να έχετε μαζί του ηλεκτρονική αλληλογραφία,
ώστε να έχετε αποδεικτικά στοιχεία σε περίπτωση που σας υποσχεθεί πράγματα
ανύπαρκτα για να σας πείσει. Μη σβήσετε σε καμία περίπτωση τα e-mail που ανταλλασετε,
όσα χρόνια κι αν περάσουν. Ο ασφαλιστής πρέπει να είναι έτοιμος να απαντήσει στις εξής
ερωτήσεις:
1) Αν καλύπτει πλήρως ο ΕΟΠΥΥ την εισαγωγή σε νοσοκομείο ή όχι. Σε ποιές
περιπτώσεις δεν καλύπτει και τί γίνεται αν ο ασθενείς δεν κάνει εισαγωγή σε
νοσοκομείο, αλλά φύγει χωρίς διανυκτέρευση εκεί.
2) Ποια είναι ακριβώς η διαδικασία αποζημίωσης αν ο ασθενής καταθέσει αίτημα εκ
των υστέρων με τα δικαιολογητικά. Πόσος χρόνος απαιτείται, που απευθύνεστε, σε
ποιό τμήμα της ασφάλειας, σε ποιά e-mail, σε ποιό υπάλληλο αναλυτικά.
3) Ποιός είναι ο προιστάμενος του ασφαλιστή, δηλαδή σε ποιό τμήμα απευθύνεται ο
ίδιος για κάποιο αίτημα.4) Σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος θελήσει να επικοινωνήσε με την εταιρία μόνος
του, ζητήστε να μάθετε τα στοιχεία επικοινωνίας καθώς και το χρόνο ανταπόκρισης
της εταιρίας στο αίτημα σας. Ζητήστε όλα αυτά να σας τα στείλει γραπτά.
5) Μη δεχτείτε σε καμία περίπτωση ειδική εξαίρεση παθήσεων στο συμβόλαιό σας.
Ζητήστε “καθαρό” συμβόλαιο που καλύπτει όλα τα προβλήματα υγείας εκτός
φυσικά από τα γενικά και αυτονόητα που δεν γίνεται να καλυφθούν, όπως
αισθητικές επεμβάσεις, AIDS και κάποια άλλα που αφορούν όμως το γενικό
πληθυσμό. Μη δεχτείτε ούτε εξαίρεση ορισμένου χρονικού διαστήματος.
Απορρίψτε την πρόταση χωρίς συζήτηση καθώς υπάρχει περίπτωση η ασφαλιστική
εταιρία να “πατήσει” εκεί και να σας αρνηθεί αποζημίωση.
6) Ο καλός ασφαλιστής είναι αυτός που δίνει λύση στα δύσκολα και βάζει τον εαυτό
του μεταξύ υμών και της ασφαλιστικής εταιρίας σε περίπτωση διένεξης.
Ασφαλιστής που εξαφανίζεται και τον ψάχνετε δεν είναι για εσάς.


Β) ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ:
Οι ασφαλιστικές είναι… εταιρίες! Τις ενδιαφέρει το κέρδος. Αγοράζουν από εσας τον
κίνδυνο να σας αποζημιώσουν και θέλουν οι πιθανότητες να είναι με το μέρος τους. Για
αυτό το λόγο είναι χαρούμενες όταν είστε υγιής και στενάχωρες όταν πάσχετε.
Όλες σχεδόν έχουν πανομοιότυπα συμβόλαια και όλες ελέγχονται από το κράτος, με
εποπτευόμενο φορέα την τράπεζα της Ελλάδος. Οι διαφορές μεταξύ τους μικρές, αλλά
σίγουρα θα το ψάξετε αρκετά ειδικά τα ψιλά γράμματα κάθε συμβολαίου. Για παράδειγμα
έχει σημασία να μελετήσετε αν υπάρχει εταιρία που μπορεί να αλλάξει το συμβόλαιό σας
πριν τη λήξη του μονομερώς, ή αν έχει δικαίωμα να διακόψει το συμβόλαιό σας στη λήξη
του ακόμα κι αν εσείς δεν το επιθυμείτε. Αυτά είναι πολύ σημαντικά θέματα που πρέπει να
απαντηθούν εγγράφως στο συμβόλαιό σας αλλιώς θα το μετανιώσετε.
Στα συμβόλαια προσέξτε τα εξής:
Α) Ποιά νοσοκομεία είναι συμβεβλημένα και ποιά όχι. Μελετήστε ποια χρειάζεστε εσείς
και αν αυτά είναι συμβεβλημένα με την ασφαλιστική.
Β) Ποια είναι τα εξωνοσοκομειακά πακέτα που καλύπτει. Ελέγξτε αν καλύπτει χειρουργούς,
κατάγματα, νάρθηκες, γύψους, καθώς και ειδικούς γιατρούς όπως αλλεργιολόγους, ΩΡΛ,
ορθοπεδικούς κλπ.
Γ) Ελέγξτε τις αναμονές. Είναι η περίοδος που πρέπει να περάσει σε κάθε πρόβλημα υγείας
για να σας καλύψει τα έξοδα η εταιρία. Αυτό είναι σωστό και λογικό να υπάρχει ως όρος
αλλιώς θα ασφαλίζονταν όλοι για μια μέρα και μόλις τελείωνε το πρόβλημα υγείας τους θα
έλυναν το συμβόλαιο. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι περίοδοι αυτοί είναι ίδιες σε όλες
τις εταιρίες.


Εν κατακλείδη, αν έχετε τη δυνατότητα να πληρώσετε ιδιωτικό ασφαλιστικό συμβόλαιο θα
πρέπει να είσαστε πολύ προσεκτικοί, να αντιμετωπίζετε την εταιρία επαγγελματικά και όχιφιλικά (δεν είσαστε φίλοι ούτε θα γίνετε ποτέ) και να διαβάσετε πολύ προσεκτικά τους
όρους του συμβολαίου πριν τους υπογράψετε. Ρωτήστε άτομα που εμπιστεύεστε για τις
δικές τους εμπειρίες με ασφάλειες υγείας χωρίς να βιάζεστε. Αν δυσκολεύεστε, μη
διστάσετε να ρωτήσετε κάποιο δικηγόρο που ασχολείται με αυτά. Θα σας λύσει τα χέρια
και θα ξέρετε ότι κάνατε σίγουρα την καλύτερη επιλογη για εσάς και τα παιδιά σας.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

en_US

Οι καλοί γονείς αλλάζουν την όψη του κόσμου

Skip to content